507 508 577

AKTUALNOŚCI

Zdrowe tłuszcze
12.06.2017

OMEGA 3

To niezwykle ważne kwasy, ich niedobór w organizmie może doprowadzić do powstania stanów zapalnych jelit, reumatoidalnego zapalenia stawów czy łuszczycy. Spożywanie produktów bogatych w te kwasy może natomiast znacząco złagodzić już obecne w organizmie stany zapalne czy schorzenia. Jakby tego było mało, Omega-3 hamują rozwój miażdżycy, zmniejszają ryzyko zawału serca, obniżają ciśnienie krwi oraz stabilizują poziom cholesterolu i trójglicerydów. Wywierają również zbawienny wpływ na rozwój płodu i prawidłowy rozwój dziecka (dietę ubogą w te kwasy obserwuje się m.in. u dzieci z ADHD i problemami z koncentracją). Wiele badań potwierdza także ich skuteczne działanie w leczeniu niektórych nowotworów. Bogate w Omega-3 są: siemię lniane i olej lniany tłoczony na zimno, orzechy włoskie, olej rzepakowy nierafinowany, ryby (łosoś, tuńczyk, makrela, sardynka), jaja, algi, pestki dyni, nasiona konopi, ciemnozielone warzywa liściaste (jarmuż, szpinak).

OMEGA 6

W odpowiednich ilościach kwasy tłuszczowe Omega 6 są bardzo wartościowe, a ich wpływ na nasz organizm doceniają przede wszystkim panie. Omega 6 stymuluje wzrost włosów i komórek skóry. Reguluje metabolizm, pomaga zachować zdrowie kości, dlatego tak cenny jest w leczeniu osteoporozy, a przede wszystkim wpływa na dobrostan żeńskiego układu rozrodczego.

Kwasy z grupy omega 6 (kwas linolowy – LA) pomocne są w leczeniu następujących chorób:

  • choroby skóry
  • neuropatia cukrzycowa
  • dolegliwości zespołu przedmiesiączkowego i okresu menopauzy
  • ADHD
  • rak piersi
  • nadciśnienie
  • niedobór trombocytów
  • upośledzona czynność serca, wątroby, nerek, gruczołów dokrewnych
  • osteoporoza

Ciekawe jest to, że kwasy z grupy Omega 6 występują w mleku kobiecym, stosowane przez kobiety w ciąży mają wpływ na rozwój ośrodka nerwowego płodu i zapobiegają jego niedorozwojowi umysłowemu. Niedobór kwasów omega 6 może spowodować zwiększoną podatność na infekcję i zmniejszoną odporność, natomiast ich nadmiar w stosunku do ilości kwasów omega 3 powoduje, że krew przybiera konsystencję śmietanowatą, a to w efekcie utrudnia transport tlenu przez krew do komórek i organów…

OMEGA 9

 

O kwasach omega-9 słyszy się mniej niż o pozostałych odmianach, ponieważ posiadają tylko jedno wiązanie podwójne i klasyfikują się do rodziny kwasów tłuszczowych jednonienasyconych.

 

Głównym przedstawicielem kwasów omega-9 jest kwas oleinowy, posiadający 18 atomów węgla i 1 wiązanie podwójne. Kwas oleinowy znajdziemy szczególnie w oliwie z oliwek, oleju słonecznikowym, orzechach i awokado.

 

Chociaż o tej odmianie kwasów omega mówi się rzadziej, to wciąż posiadają wiele korzyści zdrowotnych, szczególnie jeśli chodzi o układ sercowo-naczyniowy. Powszechna praktyka mówi, że kwasy omega-9 obniżają poziom całkowitego cholesterolu, podwyższając jednocześnie „dobrą” frakcję HDL, co sumarycznie prowadzi do obniżonego ryzyka miażdżycy.

 

Szczególnie wysokie spożycie kwasów omega-9 może być zaobserwowane w rejonie Morza Śródziemnego, gdzie oliwa z oliwek jest immanentnym elementem wielu potraw. Pomimo wysokiego spożycia tego tłuszczu wskaźnik zachorowalności na chorobę wieńcową jest tam rekordowo niski.

AWOKADO NA ZDROWIE. AWOKADO TO BOGACTWO OMEGA 6 I OMEGA 9

Dieta uboga w kwasy omega 3 może mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. U niemowląt objawia się ostrym zapaleniem skóry, zahamowaniem wzrostu, u dzieci starszych niedobór prowadzi do braku koncentracji, hamuje procesy poznawcze, osłabia jakość widzenia. Cierpi na tym centralny układ nerwowy. W Polsce przeprowadzono badania w 5 poznańskich szkołach i po 3 miesiącach wnioski były oczywiste. W grupie dzieci, które otrzymywały kwasy omega 3 stwierdzono poprawę koncentracji, poprawę w zachowaniu i szybkości uczenia.

Obniżony poziom serotoniny, a tym samym kiepski nastrój, a nawet depresja, kłopoty kardiologiczne, arytmia, zawał, zapchane żyły i tętnice, rak, małopłytkowość to tylko niektóre choroby spowodowane brakiem w naszej diecie kwasów omega 3,6,9. Zanim sięgniemy po leki warto przyjrzeć się naszej diecie. I tu warto szukać inspiracji w diecie śródziemnomorskiej. Jemy zbyt mało ryb, warto to zmienić. Zdrowe oleje, siemię lniane, olej z wiesiołka, orzechy to właściwa droga. Pamiętajmy jednak o istotnej proporcji omega 3 do omega 6. Ogromnym ułatwieniem i gwarancją, by dostarczyć odpowiednie ilości NNKT i to w odpowiednich proporcjach jest właściwa suplementacja. Godne polecenia są suplementy, w których oczywiście znajdziecie Państwo kwasy tłuszczowe omega 3 6 9.

Kliknij i kup: Organic Omega Oil VIRIDIAN

 

Powrót

Szukaj aktualności

Newsletter

Wysyłając zgłoszenie wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z kontaktem drogą mailową. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania newslettera. Jednocześnie informujemy że przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem Państwa danych osobowych jest Messier Marlena Kuczmarska z siedzibą ul. Jagiełły 29b/25 , 41-106 Siemianowice Śląskie.
Copyright © 2014 - 2019 Zielarnia po zdrowie.
Portal wykorzystuje technologie cookies w celu świadczenia usług, dostosowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Możesz zawsze wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że cookies będą zapisane w Twojego pamięci urządzenia. Rozumiem i akceptuje